Followers

Sunday, September 27, 2009

HaRi RaYa Hari MuLiA

Hari yg ditunggu2 & dinanti2kan setelah sebuln berpose. Apa lg kan hari rayalah….. Tahun ni kami sekeluarga memilih bj berwarna hijau sbg temanya… Hari ni kena la bgn awal nak kn pi smbhyg raya. Macam biasa bersiap2lah nak pi masjid. Aku tumpang engah pi masjid. Lps je blk dr masjid apa lg pi umah atok aku yg dekat je dgn masjid dlm 500 meter. Pi je sana apa lg cr mkanan la. Mcm tiap2 thn makngah aku akn buat nasi minyak. Lps je aku mkn ramai la sedara mara dtg beraya. X menang tangan dibuatnya. Nsb baiklah ramai tentera. Huhuhuhu…Habis je sedara mara blk aku,adik-adik aku,makngah & anak dia, n aki engah(abg arwah nenek) pi melawat pusara arwah nenek kami. Ni lah thn pertama kami beraya tanpa nenek. Nak wat cmne ALLAH menyayanginya. Kami tengah baca doa tiba-tiba adik aku yg bongsu menangis dia kata rindu kat arwah nenek… Kami semua sebak. Lps je blk dr melawat pusara, kami kmbali ke rumah atok, sampai je tgk ada lg sedara mara yg dtg sekali datang nak dekat 30 org. aduh2 penat2. Hari raya pertama biasalah duk umah atok je… Bila kt dh keje ni kn la bg duit raya kan. Thn ni byk la duit kn kuar tp xpe seronok kan. Huhuhuhu…

Note: Tahun ni aku msh dpt duit raya. Huhuhuhu……

No comments:

Post a Comment

Orang yang Comel