Followers

Wednesday, August 25, 2010

Berbuka puasa bersama murid..............

Semalam (24/8/2010) aku, bukh, kak ma n wan nak berbuka pose sama2. Kami dah rancang nak bw ank mrd sama ikut buka pose. Kami pun bawalh 4 orang iaitu Haziq, Najib, Zam Zam dan Sulaiman. Masa tu dah kul 6.30 kami pun bwlah murid2 ni pi bazar utk cr juadah berbuka pose. Dlm duk cari2 tu adalah 1 peristiwa yg lucu. Ada peniaga tu nak promosi makanan kt gerai dia. Nak buat2 ramahlah. Dia nmpk ank mrd aku 4 org yg pkai baju sama dia pun " 4 sekawan ni mai2 singgah bl " anak2 murid aku ni kan deaf mnlh dengar. Aku nak cepat mls nak ckp kat pakcik tu yg diorg ni deaf. Aku pun buatlah isyrat dgn diorg, dan2 pakcik tu ckp "oooo pekak bisu rupanya , lain kali beritahulh yg korg ni pekak bisu" (dlm hati aku nak tergelak je....) tp aku pura2 lh x dgr....

Dah hbs bl juadah berbuka kami pun pi la kedai mamak nk berbuka kt sana, x sangka yg kdai tu penuh pulak hr ni. (penuh dgn student INTEC) order air setgh jam br dapt. Kami pun berbukalh dengan makanan je sbb air x sampai2. Nak dkt 1/2 jam gak br air sampai. sabar je lah... Kat meja sblh kami ni ada group student yg berbuka sama (lbh kurg 20 orglh). Org lain sibuk menikmati makanan tp mereka sibuk buat bising. geram betul ngan diorg nak ckp pun agak2lh ni terjerit2 buat bising. sepatutnya hormatlah org lain yg tgh menjamu selera. Kami ni pun bglh hint utk mereka diam tp lg buat bising adalah. Aku pun terfikir, tgk ank2 murid yg deaf ni aku rs syukur gak bila diorg deaf diorg x buat bising x ganggu pun org lain. x mcm sekumpuln student yg buat bising tu. Belajar pandai2 tp otak x fikir depan rezeki pun nk buat kecoh. Insaflah wei korg, klau korg jd bisu ms tgh makan tu br tahu. Itulah ragam manusia, but im proud to my students diorg mmg so SPECIAL.... Allah maha ADIL....

Dah hbs mkn ktorg pun hantarlh mereka ke asrama kembali... Happy dapat bg murid2 makan.... Macam makan ngan adik2 kat rumah. Sekian...............

No comments:

Post a Comment

Orang yang Comel